Automobilių gedimų kelyje TOP 10

Pagrindiniai gedimai kuriems ištikus suteikiame techninę pagalbą kelyje

Norint išvengti dėl gedimo kelyje nutrūkusios kelionės ir kad nebūtų kviečiama techninė pagalba kelyje svarbiausia pasirūpinti tinkama ir reguliaria technine automobilio priežiūra ir servisu, taip pat praverstų automobilio veikimo principo suvokimas.

Plati automobilių modelių gama ir šiuolaikinių mašinų technologinių mazgų sudėtinga konstrukcija lemia tai kad techninė pagalba kelyje kviečiama ištikus tūkstačiams skirtingų gedimų ir atvykstant pas klientą reiktų būti pasiruošus viskam, tačiau čia aprašėme keletą pačių dažniausių automobilių gedimų.

Daugumą čia paminėtų gedimų galima pataisyti kelyje, tačiau didžioji dalis šių problemų apskritai nebūtų nutikę jei automobilis būtų gerai prižiūrėtas ir techniškai tvarkingas.

Automobilio akumuliatorius

Išsikrovęs arba nekokybiškas akumuliatorius

Dažniausiai pasitaiko bėdos su akumuliatoriaus gnybtais arba išsikrovęs akumuliatorius. Akumuliatoriaus gnybtai būna oksiduoti, nepriveržti ar atlaisvėję, o akumuliatorius išsikraus jei automobiliu važinėsite dažnai ir trumpais atsumais papildomai akumuliatoriaus nekraudami.

Kiekvieno techninio aptarnavimo metu tikrinkite arba prašykite, kad serviso meistras patikrintų, ar akumuliatoriaus gnybtai nėra oksidavęsi ir yra tinkamai priveržti.

Jei dažnai keliaujate tik trumpais atstumais, kartais kraukite akumuliatorių iš tinklo, tai ne tik neleis išsikrauti akumuliatoriui kelyje, bet ir prailgins akumuliatoriaus tarnavimo laiką. Akumuliatoriaus bėdos ypač aktualios dyzelinių automobilių vairuotojams – dyzelinio variklio užvedimui sunaudojama daug elektros energijos ir voe keletas užvedimų gali nusodinti pilnutėlį akumuliatorių.

Pamestas raktas

Daugumas šiuolaikinių automobilių raktelių gaminami su imobilizatoriumi. Toks raktas yra ne tik mechaninis raktas, jame yra elektroninis koduotas RFID identifikatorius, kurį užvedimo metu tikrina automobilio kompiuteris. Dėl šios priežasties net išpjovus identišką raktą jūsų automobilio nepavyks užvesti.

Tokiais atvejais techninė pagalba kelyje ar avarinis automobilio atrakinimas vietoje padėti automobilio užvesti negalės, o jei automobilis apynaujis, naują raktą pagamins tik autorizuotas centras.

Netgi oficialiam gamintojo atstovui rakto gamyba gali užtrukti keletą dienų, todėl į ilgesnę kelionę visuomet pasiimkite atsarginę raktų kopiją, tai padės išvengti didelių problemų.

Nuleista padanga

Tuščia padanga, sugadintas ratas

Žinokite gamintojo rekomenduojamus padangų slėgius ir jais vadovaujantis periodiškai tikrinkite ir reguliuokite padangų slėgį. Dažnai gamintojas rekomenduoja skirtingą padangų slėgį pilnai pakrautam auotmobiliui ir automobiliui su nedaug keleivių ar krovinio, atkreipkite į tai dėmesį.

Atsitrenkus į šaligatvio bortą galite lengvai sugadinti automobilio padangą ir net diską. Viena ir kita gali pasireikšti lėtu padangos slėgio mažėjimu, kuomet akivaizdaus pažeidimo net nematyti.

Tikrindami protektorių atkreipkite dėmesį į netolygų protektoriaus dilimą, tai gali reikšti kad laikas atlikti ratų suvedimą.

Nepamirškite savo atsarginio rato, išsileidęs ar sugadintas jis jums nepadės pačiu svarbiausiu metu!

Patikrinkite automobilio domkratą ir raktą ratams atsukti, be jų net turėdami atsarginį ratą neturėsite galimybės jo pakeisti.

Starterio bėdos

Pasikartojančios problemos su akumuliatoriumi ir blausios žibintų šviesos užvedus variklį gali byloti apie starterio ar generatoriaus prastą veikimą.

Kartais tas pats diržas suka ne tik generatoriaus velenėlį bet ir radiatoriaus vėdinimo sparnuotę bei aušinimo skysčio pompą. Įsižiebus įspėjamąjam ženklui panelėje ir ėmus staiga kilti variklio temperatūrai nedelsiant sustokite, tai gali reikšti trūkusį diržą. Toliau judėti galite tik ant evakuatoriaus.

Starterio problemos

Nors ir gaminami patvarūs, starterių varikliai gali sugesti.

Reguliari ir kokybiška techninė priežiūra ir aptarnavimas turėtų užbėgti šiai problemai už akių.

Kuro problemosNetikėtai pasibaigęs kuras gali sukelti daug problemų. Kelionės pradžioje užsipilkite pilną baką, tačiau kelionėje neleiskite jam visai ištuštėti. Kartais jūsų planuota aplankyti kolonėlė tiesiog nedirba arba nutinka kita nenumatyta problema.

Kasmet daugiau nei 150 tūkstančių vairuotojų Didžiojoje Britanijoje į baką įsipila ne tą kurą, Lietuvoje taip nutinka taip pat ne taip jau retai. Benzinas dyzelinio kuro bake atsiduria dažniau, tačiau labai užsispyrę vairuotojai kartais sugeba įsipilti ir dyzelino į benzino baką.

Mūsų techninės pagalbos darbuotojai gali išsiurbti jūsų degalų baką kad galėtumėte tęsti kelionę, svarbiausia supratus kad automobilio bake ne tas kuras nebandyti jo užvesti.

Sankabos gedimai

Sankabos detalės ir trosai veikiami stiprių jėgų ir nuolatinės trinties, kas gali juos pažeisti. Šios bėdos padės išvengti tinkama automobilio priežiūra ir eksploatacija.

Uždegimo žvakės

Šis variklio elementas gyvybiškai svarbus. Žvakes visada būtina keisti gamintojo nurodytais intervalais, nelaukiant kol ištiks bėda. Šis gedimas kelyje neremontuojamas.

Aukštos įtampos laidai

Per laiką laidų izoliaciją pažeidžia vanduo ir aplinkos poveikis. Pažeisti laidai prasta atlieka savo funkciją ir mišiniys variklyje prastai uždegamas.

Įvairūs purškalai kaip WD-40 yra tik labai laikina problemos sprendimo priemonė.

Reguliariai prašykite kad remonto dirbtuvėse jums patikrintų aukštos įtampos laidus ir prireikus pakeistų.

Reikia pagalbos?Skambink: +370 6** *****